Followers

Thursday, November 17, 2011

Bawa Bekal

Bawa bekal?...hehehe actually aku hari2 pagi2 buta bangun and masak untuk aku bawa lunch, Si tembam Acha bawa lunch & mr hubby breakfast kat rumah. Hari ni simple giler jer aku masak ...Ayam goreng, tempe goreng and sambal puaka ( resepi bos aku). Isnin aku bawa Nasi & paprik sotong, Selasa Nasi + sambal Ikan, Rabu Nasi goreng kampung + tom yam...Sebab2 aku bawa bekal?

1) Kat area opis aku ni 1 jer ada kedai makan melayu...so menyusahkan nak jalan dahlah jauh...malas nak drive kete gi makan kat tpt lain.

2) Langkah berjimat2....aku rasa harga makanan kat tpt aku ni mahal melambung2 mentang2 dia 1 kedai jer yg ada.....nasi + ikan = RM 6 udah...x termasuk air tu......

3) dah masak pagi2 for hubby yer breakfast kan...so bawa jerlah bekal......

2 comments:

  1. rajin tul masak pagi2..kalau saya malam tu masak lebih so pagi leh bawa bekal..tp skang jarang nk masak agaknya malas hehhe..

    jawa x tinggal tempe hehhe

    ReplyDelete
  2. Lin...akak ni malam x masak..konon2 nak diet...tu yg pepagi bangun masak....Tempe wajibb.....tepungnya pun pure dr Bandung tau

    ReplyDelete